האסון במיאמי: סגן מפקד משלחת החילוץ בראיון מיוחד

קובי פינקלר No Comments on האסון במיאמי: סגן מפקד משלחת החילוץ בראיון מיוחד

משלחת פיקוד העורף שיצאה למיאמי בלא חדלה מפעילות בניסיון לחלץ את תושבי המגדל שנקברו תחת ההריסות | סגן מפקד המשלחת במיאמי, אל״ם אלעד אדרי בראיון מספר על המאמצים הכבירים ועל הנחות העבודה של המחלצים בשטח | מעורר השראה

אסון מיאמי | צילום: דובר צה"ל צילום: דובר צה"ל
21:27
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בלילה בין חמישי לשישי קרס בניין בן 12 בקומות בעיירה סרפסייד. קריסה מורכבת וחריגה. מרגע הקריסה עקבנו אחרי הדיווחים השונים. במוצ״ש התקבלה החלטה להוציא משלחת בת עשרה מומחים.

– נחתנו ביום ראשון אחה״צ, משם הלכנו ישר לאתר כדי להבין במה מדובר. מאז אנחנו נמצאים על האתר, אתמול בבוקר הצטרפה אלינו קבוצה של 7 קצינים נוספים. אנחנו עובדים בשיטת משמרות. המשלחת מחולקת לשתי קבוצות, כל פעם קבוצה נמצאת לאורך חצי יממה באתר עצמו.

– פועלים לפי שיטת מודיעין אוכלוסייה, שפיתח פיקוד העורף. התפיסה מבוססת על מידע על פי ההבנה של מיקומי הלכודים באתר בעזרת תשאול, והעברתם למלאכת החילוץ. התפיסה קיימת מעל 20 שנה, אבל מה שהשתנה הוא שמקורות שונים אצלנו יודעים להנגיש לנו כלים, ובזכותם אנחנו יודעים לחבר את זה לטקטיקה בשטח.

– מורכבות האתר: בניין מגורים, קו ראשון לים, נבנה בתחילת שנות ה80, בן 12 קומות ועוד קומת חניון. בכל קומה יש 12 דירות. באותו לילה הבניין קרס לתוך עצמו. הקריסה לתוך עצמו, הובילה לכך ששכבה אחר שכבה קרסה לאמצע הבניין. יש לנו כמה עשרות קומות שקרסו זו על זו.

– עם ההגעה אנחנו פוגשים מאות מחלצים. ארה״ב היא מעצמת חילוץ. לארה״ב יש עשרות יחידות חילוץ, מקצועיות ומנוסות מאוד. כל ארגון לוקח חלק אחר בתהליך המורכב. האופן שבו אנחנו ניגשים לתוך הסיפור עם היחידות המקומיות הוא שבאנו לסייע ולייעץ, מתוך ידע רב שהצטבר ב-35 שנים של משלחות בצה״ל.

– מהרגע שנחתנו פתחנו דסק שבו הושבנו מספר קצינים שלנו שהמומחיות שלהם היא תחקור ותשאול קוגנטיבי – מביאים בן משפחה שמכיר את הדירה והמשפחה. מדברים איתו על אופי הדיירים, פרטי זיהוי וכו׳. דבר כזה מלמד אותנו לאן להכווין את האנשים.

– יש לנו שיתוף פעולה עם יחידה 9900 באמ״ן וענף אגמים בפקע״ר. תכליתו של ענף אגמים הוא התבססות על מקורות גלויים, כגון הבניין, הקרקע והסביבה, וניתוח הסכנה לסביבה הקרובה. 9900 נותנים לנו הרבה מאוד מפות, רובן תלת מימדיות. כל מחלץ רוצה לדעת איך היה נראה הבניין לפני הקריסה. כך מייצרים להם מודל תלת מימד שמכיל את איך הבניין נראה לפני, איך נראה עכשיו, פרטים מהתשאול הקוגניטיבי, וכך מקבלים תמונת מצב כמעט מדוייקת.

– היו הרבה מאוד שריפות באתר שהקשו על פעולות החילוץ. הפעילות מאוד מקצועית. יש אנשים שיודעים את העבודה שלהם, יש ציוד מאוד מקצועי, וכמות אדירה של מחלצים.

– סוגיית המשפחות ראשונה במעלה. בשונה מחקירת זירה פלילית, כאן יש קבוצה שצריך להכיל ולעבוד איתה. המשפחות מרגישות שהן מאיצות את פעילות החילוץ עם המידע שהן נותנות לנו. דואגים פעמיים ביום לתת להם מידע.

 

אתם עדיין חושבים שיש אנשים בחיים באתר? או רק גופות?

מאמינים שכן, מתייחסים ללכודים כחיים.

עד מתי אתם מתכוונים להישאר?

המשלחת אמורה להיות פה באופן פעיל עד יום ראשון בבוקר. היום מ׳ פקע״ר יגיע ונעשה איתו הערכת מצב.

מה זאת אומרת מתייחסים ללכודים כאל חיים? ההערכה אפומרת שבאמת יש אנשים חיים בבניין?

כן.



0 תגובות